keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 413/04.08.2014 privind modificarea Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire

04.08.2014

Hotararea Consiliului Local 413/04.08.2014
privind modificarea Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2014-18.294 /14.07.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Conform adreselor primite de la Serviciul Achiziţii Publice nr. SC2014-13227/06.06.2014 şi SC2014-13227/18.06.2014 cu privire la modificarea contractului-cadru;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 - privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
Având în vedere prevederile Hotărârea Guvernului nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.d) şi alin.(6) lit.a) pct. 14 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă modificarea Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj , conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu excepţia duratei contractului de delegare a gestiunii (1 an), celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local nr. 128/11.03.2014, rămân neschimbate.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Mediu şi Serviciului Achiziţii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului-Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Achiziţii Publice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
ALFRED ROBERT SIMONIS
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

Cod FO 53-01,ver.2

REFERAT

privind modificarea Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr.128/11.03.2014 privind stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de

colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 s-a aprobat modalitatea de delegare

a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadavrelor animalelor de pe

domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj şi documentaţia de atribuire.

Prin Anexa nr. 3 parte integrantă din hotărârea mai sus menţionată s-a aprobat

Contractul-cadru privind delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de

colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de

ecarisaj, prin concesiune.

Conform adreselor primite de la Serviciul Achiziţii Publice nr. SC2014-

13227/06.06.2014 şi SC2014-13227/18.06.2014 cu privire la modificarea contractului-cadru

aprobat prin hotărârea mai sus menţionată, se impune a fi completat astfel încât să se regăsească

în conţinutul său toate prevederile din H.G. nr.71/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a

prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrari publice şi a

contractelor de concesiune de servicii prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.

34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de

lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.d, alin.6 lit.a pct.14 din Legea nr.215/2001

privind administraţia publică locală, republicată şi actualizată, consiliul local exercită atribuţii

privind gestionarea serviciilor furnizate către cetăţeni, asigurând potrivit competenţelor sale şi în

condiţiile legii, cadrul necesar pentru furnizarea serviciilor publice de interes local privind

serviciile comunitare de utilitate publică: - salubrizare.

Având în vedere cele expuse mai sus

PROPUNEM:

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA DE MEDIU SERVICIUL AVIZE MEDIU BIROUL SALUBRIZARE COMPARTIMENT GESTIUNE POPULAŢIE CANINĂ DERATIZARE,DEZINSECŢIE, DEZINFECŢIE SC2014- 18.294 / 14.07.2014

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

Cod FO 53-01,ver.2

- aprobarea modificării Anexei nr.3 la Hotărârea Consiliului Local nr.128/11.03.2014 privind

stabilirea modalităţii de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de

colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de

ecarisaj şi aprobarea documentaţiei de atribuire, conform Anexei care va face parte integrantă

din prezenta hotărâre.

- Celelalte articole ale Hotărârii Consiliului Local nr. 128/11.03.2014 rămân neschimbate.

VICEPRIMAR P. SECRETAR Dan Diaconu Simona Drăgoi

DIRECTOR EXECUTIV DIRECŢIA DE MEDIU Adrian Bere-Semeredi ŞEF SERVICIU AVIZE MEDIU Daniel Coraş ŞEF BIROU SALUBRIZARE Adina Bumbu RESPONSABIL C.G.P.C.D.D.D.

Victor Cătălin Birda AVIZAT JURIDIC Alin Stoica

Atasament: ANEXA_HCL_413.pdf

Director Direcţia de Mediu 1

CONTRACT-cadru de delegarea a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea

cadvrelor animalelor de pe domeniul public si predarea acestora unitatilor de ecarisaj, prin concesiune

 

CAPITOLUL I PĂRŢI CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul in Timişoara, Bv. C.D. Loga nr.1, judeţul Timiş cod fiscal 14756536, tel. 0256-408.300, fax. 0256-490.635, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar şi Smaranda Haracicu - Director Direcţia Economică, în calitate de concedent şi S.C. ............................................S.R.L./S.A, cu sediul în localitatea ......., str. ....... nr. ......, sectorul/judeţul ......., înmatriculată la registrul comerţului cu nr. ......, cod unic de înregistrare ......, cont nr. ......, deschis la ......., titulară a Licenţei nr. ....... din ......., emisă de ......., reprezentată de ......., având funcţia de ........ şi de ......, având funcţia de ......., în calitate de concesionar au încheiat prezentul contract, în temeiul Hotărârii de aprobare a atribuirii contractului de delegare nr................ din data de .............................., adoptată de catre Consiliul Local al Municipiului Timişoara în baza procedurii de .................................................... organizată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. CAPITOLUL II DISPOZIŢII GENERALE 1. Anexele contractului Art. 1 (1) Din prezentul contract fac parte integrantă urmatoarele anexe: a) Caietul de sarcini al serviciului şi anexele care fac parte integrantă din acesta; b) Regulamentul serviciului de salubrizare (H.C.L. nr. 53/18.12.2007 cu modificările şicompletările ulterioare, privind aprobarea Regulamentului Serviciului de Salubrizare al Municipiului Timişoara şi a indicatorilor de performanţă ai Serviciului de Salubrizare) c) Tarifele pentru activitatea concesionată conform ofertei declarată câştigătoare; (2) Anexele la prezentul contract de delegare au aceeaşi valoare contractuală între părţi ca şi dispoziţiile cuprinse în contract. Împreună constituie documentele delegării prin concesiune. (3) Categorii de bunuri utilizate de concesionar în derularea contractului: a) bunuri proprii- acele bunuri care la încetarea contractului ramân în proprietatea concesionarului; b) bunuri de retur- sunt bunurile publice/private transmise cu titlu gratuit în administrarea concesionarului, inclusiv cele realizate pe durata contractului în scopul îndeplinirii obiectivelor delegării şi care, la încetarea contractului, revin de plin drept şi gratuit, în bună stare, exploatabile şi libere de orice sarcini sau obligaţii concedentului. În cazul încetarii contractului

Anexa la H.C.L. nr. 413 din 04.08.2014

Director Direcţia de Mediu 2

înainte de termen, concedentul este îndreptăţit să primească valoarea neamortizată a bunurilor realizate din fondurile sale; CAPITOLUL III. DISPOZIŢII SPECIALE 1. Aria delegării Art. 2 Aria delegării cuprinde aria teritorială a Municipiului Timişoara. 2.Obiectul contractului Art. 3 Obiectul contractului îl constituie: 1. Dreptul exclusiv de a presta următoarea activitate specifică serviciului de salubrizare: - colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj. 2. Delegarea sarcinilor şi responsabilităţilor cu privire la prestarea propriu-zisă a activităţii de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, inclusiv dreptul şi obligaţia de a administra şi de a exploata infrastructura concesionată aferentă activităţii. 3. Durata contractului Art. 4 (1) Durata contractului de delegare a gestiunii este de 1 an (12 luni) începând de la data atribuirii acestuia. (2) Contractul poate fi prelungit pentru o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata iniţială, prin acordul de voinţă al părţilor, care vor încheia un act adiţional cu cel puţin 6 luni înainte de încetarea lui. (3) Contractul poate fi prelungit în cazul în care concesionarul la cererea concedentului şi pentru buna executare a activităţii colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, a realizat investiţii care nu ar putea fi amortizate în termenul rămas până la expirarea contractului iniţial decât printr-o creştere excesivă a tarifelor şi taxelor. 4. Drepturile concesionarului Art. 5 - Concesionarul are următoarele drepturi: a) de a exploata, în mod direct, pe riscul şi răspunderea sa, activitatea ce face obiectul prezentului contract; a) de a încasa contravaloarea pentru activitatea prestată; b) de a iniţia modificarea şi/sau completarea prezentului contract, în cazul modificării reglementărilor şi/sau a condiţiilor tehnico-economice care au stat la baza încheierii acestuia; c) de a aplica tariful aprobat conform legislaţiei în vigoare; d) de a solicita concedentului ajustarea tarifelor. 5. Drepturile concedentului Art.6 – Concedentul are următoarele drepturi: a) de a aproba studiile de fezabilitate şi programele de reabilitare, extindere şi modernizare a sistemului public aferent activităţii delegate; c) de a refuza, în condiţii temeinic motivate şi justificate, aprobarea ajustării tarifelor propuse de concesionar; d) de a solicita concesionarului informaţii periodice cu privire la nivelul şi calitatea serviciului prestat;

Director Direcţia de Mediu 3

e) de a convoca la audieri concesionarul, în vederea stabilirii măsurilor necesare pentru remedierea unor deficienţe apărute în executarea serviciului, precum şi în vederea concilierii diferendelor aparute în relaţia cu utilizatorii; f) de a verifica şi controla modul de realizare de către concesionar a activităţii concesionate şi stadiul executării lucrărilor de investiţii asumate prin contract; g) de a sancţiona concesionarul în cazul în care acesta nu asigură continuitatea serviciului sau nu prestează activitatea la indicatorii de performanţă şi nivelurile de calitate la care s-a obligat prin prezentul contract si caietul de sarcini; h) de a solicita daune-interese în cazul în care concesionarul renunţă la prestarea activităţii; i) de a rezilia contractul, în condiţiile legii şi al prezentului contract; 6. Obligaţiile concesionarului Art. 7 - Concesionarul are următoarele obligaţii: a) să obţină de la autorităţile competente avizele, atestatele, acordurile şi autorizaţiile necesare prestarii activităţii delegate; b) să respecte legislaţia şi reglementările în vigoare aplicabile activităţii delegate, precum şi indicatorii de performanţă ; c) să presteze activitatea conform prevederilor regulamentului serviciului de salubrizare al municipiului Timişoara şi caietului de sarcini a serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unitătilor de ecarisaj; d) să ia măsurile necesare pentru respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă; e) să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare; g) să fundamenteze necesarul anual de fonduri pentru realizarea lucrărilor de revizii şi reparaţii din surse proprii; h) să furnizeze concedentului informaţiile solicitate şi să asigure accesul organelor de control la toate datele şi documentele, inclusiv contabile, necesare verificării şi evaluării modului de organizare şi de funcţionare a serviciului delegat, în conformitate prevederile legale în vigoare; i) să nu subdelege/subcontracteze prestarea activităţii de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, în tot sau în parte, altor operatori; j) să informeze şi să notifice, de îndată, concedentul despre cauzele sau evenimentele de natură să conducă la reducerea activităţii sau la imposibilitatea realizării serviciului şi măsurile ce se impun pentru asigurarea continuităţii serviciului; k) să platească despăgubiri persoanelor fizice sau juridice pentru prejudiciile aduse din culpa sa; l) să asigure continuitatea prestării serviciului în condiţiile stipulate în contract, inclusiv în cazul retragerii licenţei sau încetării contractului de delegare din alte cauze decât termenul ori forţa majoră, până la preluarea acesteia de către alt operator, dar nu mai mult de 90 de zile; m) să realizeze, la termen, investiţiile, conform angajamentelor asumate prin contract; n) să plateasca redevenţa la valoarea prevazută şi la termenul stabilit în contractul de delegare; o) să restituie bunurile de retur în mod gratuit şi libere de orice sarcini, la încetarea contractului de delegare a gestiunii; p) să înfiinţeze un dispecerat cu program de funcţionare permanent; r) să înfiinţeze un registru în care va înregistra toate reclamaţiile/sesizările formulate verbal de petenţi şi va lua măsurile ce se impun pentru soluţionarea acestora. În registru se vor consemna: numele şi prenumele petentului, precum şi a persoanei care a înregistrat reclamaţia/sesizarea, adresa, data şi ora reclamaţiei/sesizării, data şi ora soluţionării reclamaţiei/sesizării, numărul de ordine al reclamaţiei/sesizării care va fi comunicat petentului. La sesizările formulate , în scris, va răspunde în termen de 30 zile de la înregistrarea acestora; s) să asigure personalul autorizat necesar pentru prestarea activităţilor asumate prin contract precum şi conducerea operativă prin dispecerat, asigurarea mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie;

Director Direcţia de Mediu 4

t) să respecte condiţiile impuse de natura activităţilor (materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii privind folosirea şi protejarea patrimoniului, etc.). 7. Obligaţiile concedentului Art. 8 -Concedentul are următoarele obligaţii: a) să analizeze şi să aprobe ajustarea tarifelor pe baza fundamentării tehnico-economice prezentată de concesionar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; c) să sprijine concesionarul în vederea autorizării lucrărilor de investiţii şi reparaţii pe domeniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale, în conformitate cu reglementările legale în vigoare; d) să menţină echilibrul contractual şi să respecte angajamentele asumate faţă de concesionar prin prezentul contract; e) să notifice concesionarului apariţia oricaror împrejurari de natura să aduca atingere drepturilor acestuia. 8. Indicatorii de performanţă Art.9 - Prestarea serviciului public delegat, se va face de către concesionar cu respectarea indicatorilor de performanţă pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, stabiliţi în anexa la prezentul contract şi prevazuţi în Regulamentul serviciului de salubrizare a Municipiului Timişoara (H.C.L. nr. 53/18.12.2007 cu modificările şicompletările ulterioare). Art. 10 - Indicatorii de performanţă stabilesc condiţiile de calitate şi continuitate ce trebuie asigurate şi respectate de către concesionar în prestarea activităţii. Art. 11 –Concesionarul va transmite concedentului, în termenul solicitat de către acesta, informaţiile necesare evaluarii şi cuantificării indicatorilor de performanţă. 9. Tarife. Încasarea contravalorii serviciilor prestate Art. 12 (1) Concesionarul este obligat să presteze utilizatorilor activitatea delegată numai pe bază de tarifele prezentate în oferta acceptată în urma licitaţiei publice desfăşurată.. (2) Plata prestaţiilor activităţilor de colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj se va face conform prevederilor din Caietul de sarcini şi în limita disponibilităţilor financiare ale concedentului. Art. 13 (1) Tarifele, conform ofertei, pentru prestarea activităţii de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj delegate la data intrării în vigoare a contractului de delegare sunt cele din anexa la prezentul contract. (2) Concesionarul are dreptul să solicite, în fiecare an, în luna ianuarie, ajustarea tarifelor pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj, conform Ordinului Preşedintelui A.N.R.S.C. nr.109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare şi modificare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor, utilizând parametrul de ajustare, respectiv indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statistică la capitolul- Servicii; propunerea de ajustare se face conform legislaţiei specifice, în vigoare la data solicitării. Pentru noile tarife se va încheia un act adiţional la prezentul contract. (5) Serviciului de salubrizare privind colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de va fi decontat în baza tarifelor ofertate conform Anexei nr. 1 la prezentul contract, până la epuizarea valoarii de ________________ lei fără TVA, respectiv ___________ lei cu TVA (6) Cantităţile din oferta finaciară sunt estimate, concedentul îşi rezervă dreptul de a modifica aceste cantităţi în funcţie de situaţia existentă pe teren sau a modificărilor legislative, dar fără a depăşi cantităţile estimate.

Director Direcţia de Mediu 5

10. Redevenţa. Art.14 - Redevenţa este de 0,5% din valoarea facturilor încasate lunar de către concesionar pentru activitatea de colectarea cadvrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj prestată. Art. 15 - Plata redevenţei se face prin Ordin de Plată în contul concedentului deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara până în data de 20 a lunii, pentru luna anterioară. În acest sens, concesionarul, va întocmi şi înainta concedentului un centralizator, în 2 exemplare, în care va înscrie: luna, serviciul prestat, valoarea facturilor emise pe luna respectivă, valoarea facturilor încasate şi redevenţa de plată dedusă din valoarea facturilor încasate. Art.16 - Până la data de 30 ianuarie a fiecărui an se va face regularizarea redevenţei pentru anul anterior luându-se în calcul întreaga valoare a facturilor emise şi încasate pentru activităţile prestate în baza prezentului contract. Art.17 - Redevenţa se datorează pentru toate sumele încasate în anul de referinţă indiferent de perioada în care au fost facturate. Art.18 - Nerespectarea de către concesionar a obligaţiei de plată a redevenţei sau executarea cu întârziere a acestei obligaţii conduce la plata de penalităţi calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Garanţii Art. 19 (1) În termen de 14 zile de la data semnării prezentului contract, concesionarul constituie, cu titlu de garanţie de bună execuţie, o sumă fixă în procent de 5 % din valoarea contractului. (2) Cuantumul garanţiei de bună execuţie este de ……….. lei şi reprezintă 5 % din valoarea fără TVA a contractului (sau 2,5% constituită conform art. 16, alin (2) din Legea 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii). (3) Garanţia de bună execuţie se constituie de către concesionar în scopul asigurării concedentului de îndeplinirea cantitativă, calitativă şi în perioada convenită a obligaţiilor contractuale. Concedentul acceptă constituirea garanţiei de bună execuţie prin: − instrument de garantare, emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de

asigurări, care devine anexa la contract. Instrumentul de garantare trebuie sa prevadă dacă plata garanţiei se va executa condiţionat sau neconditionat conform prevederilor art. 86 aliniat (3) din HG 834/2009

− prin depunerea la casierie a unor sume în numerar în cazul în care valoarea garanţiei este redusă ca valoare;

− prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parţiale. În acest sens, concesionarul are obligaţia de a deschide la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal competent în administrarea acestuia un cont de disponibil distinct la dispoziţia autorităţii contractante, cont care trebuie alimentat la începutul derulării contractului cu 0,5% din preţul acestuia fără TVA.

(4) Concedentul are dreptul de a emite pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, în limita prejudiciului creat, dacă prestatorul nu îşi execută, execută cu întârziere sau execută necorespunzător obligaţiile asumate prin prezentul contract. Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de bună execuţie, concedentul are obligaţia de a notifica acest lucru concesionarului, precizând totodată obligaţiile care nu au fost respectate. (5) Concedentul se obligă să restituie garanţia de bună execuţie, în termen de 14 zile de la data încheierii procesului-verbal de recepţie la terminarea contractului. (6) Garanţia tehnică este distinctă de garanţia de bună execuţie a contractului.

Director Direcţia de Mediu 6

Art. 20 - Concedentul are dreptul să execute garanţia de buna execuţie în următoarele cazuri: a) Concesionarul nu realizează lucrările de investiţii, cantitativ şi calitativ, la termenele angajate; b) pentru a preleva penalităţile şi sumele datorate de concesionar din neplata redevenţei; c) Concesionarul renunţă la prestarea activităţii, caz în care acesta nu este exonerat şi de plata unor daune-interese faţă de concedent. 11. Sarcinile concesionarului în domeniul investiţiilor Art. 21 (1) Investiţiile pentru modernizare activităţii cad exclusiv în sarcina concesionarului. (2) Investiţiile care se realizează din fonduri proprii ale concesionarului se amortizează de către acesta pe durata derulării contractului. 12. Răspunderea contractuală Art.22 - Nerespectarea dovedită de către părţile contractante a obligaţiilor contractuale prevăzute în prezentul contract atrage răspunderea contractuală a părţii în culpă. Art. 23 - Partea în culpă este obligată la plata penalităţilor prevăzute la art.25 din prezentul contract. Art.24 – În cazul în care din penalităţi nu se acoperă paguba, partea în culpa este obligată suplimentar la daune - interese. 13. Forţa majoră Art. 25 - Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător, total ori parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract de delegare a gestiunii, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră. Art. 26 - Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de 48 de ore producerea evenimentului, precum şi dovada forţei majore şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui. Art. 27 - Dacă în termen de 30 de zile de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract de delegare a gestiunii fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. Art. 28 - Întârzierea sau neexecutarea obligaţiilor asumate din motive de forţă majoră nu atrage pentru nici una dintre părţi penalizări sau alte compensaţii. 14. Condiţii de redefinire a clauzelor contractuale Art. 29 - Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante. Art. 30 – (1) Concedentul poate modifica unilateral partea reglementară a prezentului contract cu notificarea prealabilă, cu 30 de zile, a concesionarului, din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local, după caz. (2) În cazul în care modificarea unilaterală a contractului îi aduce un prejudiciu, concesionarul are dreptul să primească fără întârziere o justă despăgubire. (3) În caz de dezacord între concedent şi concesionar cu privire la suma despăgubirii, aceasta va fi stabilită de către instanţa judecatorească competentă, perioadă în care concesionarul are obligaţia să respecte obligaţiile contractuale. Art. 31 - Prezentul contract nu poate fi modificat prin act adiţional, în sensul introducerii în obiectul acestuia a unei activităţi care nu a facut obiectul delegării gestiunii.

Director Direcţia de Mediu 7

Art. 32 - Contractul poate fi modificat în cazul în care orice prevederi ale acestuia devin discordante cu reglementările în domeniu din legislaţia naţională sau legislaţia comunitară, cu menţinerea echilibrului contractual. 15. Clauze privind menţinerea echilibrului contractual Art. 33 - (1) Părţile vor urmări permanent menţinerea echilibrului contractual al delegării gestiunii serviciului. (2) Raporturile contractuale dintre concedent şi concesionar se bazează pe principiul echilibrului financiar al delegării între drepturile care îi sunt acordate concesionarului şi obligaţiile care îi sunt impuse. (3) Concesionarul nu va fi obligat să suporte creşterea sarcinilor legate de execuţia obligaţiilor sale, dacă această creştere rezultă în urma unui caz de forţă majoră. 16. Încetarea contractului de delegare a gestiunii Art. 34 - (1) Prezentul contract de delegare a gestiunii înceteaza în urmatoarele situaţii: a) la expirarea duratei contractului; b) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent, cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina concedentului; c) la dispariţia dintr-o cauză de forţă majoră a sistemului sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fară plata unei despăgubiri; d) în cazul falimentului concesionarului; e) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către părţi, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina părţii în culpă; Art. 35 - (1) Concedentul are dreptul să rezilieze unilateral contractul dacă constată şi dovedeşte nerespectarea de către concesionar a obligaţiilor contractuale şi dacă acesta nu adoptă măsuri pentru atingerea parametrilor de calitate asumaţi prin prezentul contract, în termen de 3 zile. (2) În cazul unor abateri grave ale concesionarului de la reglementările în vigoare privind serviciile de utilităţi publice, concedentul are dreptul să rezilieze contractul şi să solicite autorităţii competente retragerea licenţei. (3) Retragerea sau încetarea valabilităţii licenţei atrage revocarea hotărârii de atribuire a contractului de delegare a gestiunii şi conduce la organizarea unei noi proceduri de atribuire pentru selectarea unui nou operator, în condiţiile legii. 17. Condiţiile de restituire sau repartiţie, după caz, a bunurilor, la încetarea din orice cauză a contractului de delegare a gestiunii, inclusiv a investiţiilor realizate Art. 36- (1) Bunurile realizate de concesionar în conformitate cu programul de investiţii impus prin contract constituie bunuri de retur care revin de drept concedentului, gratuit şi libere de orice sarcini, la expirarea contractului delegare şi sunt integrate domeniului public al acestuia. (2) La încetarea din orice cauză a contractului de delegare a gestiunii, bunurile menţionate la alin. (1) revin concedentului cu plata unei compensaţii către concesionar egală cu valoarea neamortizată a investiţiilor realizate de acesta. Concedentul are dreptul să reţină din compensaţie eventualele sume, penalităţi şi/sau daune-interese datorate de concesionar. Art. 37 - Bunurile proprii ale concesionarului rămân în proprietatea acestuia. 18. Litigii Art. 38 – (1) Concedentul şi concesionarul vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între aceştia în cadrul sau în legatură cu îndeplinirea contractului. (2) Litigiile de orice fel ce decurg din executarea, modificarea şi încetarea contractului de delegare a gestiunii se soluţionează de instanţa de contencios administrativ de pe raza în care are sediul concedentul.

Director Direcţia de Mediu 8

CAPITOLUL IV DISPOZIŢII FINALE Art. 39 - Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie să fie transmisă în scris. Art. 40 - Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât si în momentul primirii. Art. 41 - Comunicările dintre părţi se pot face şi prin adresă, fax, e-mail sau prin alte mijloace de comunicare convenite între părţi, cu condiţia confirmării în scris a primirii comunicării. Art. 42- Prezentul contract de delegare intră în vigoare la data de................................. şi a fost încheiat azi ........................................ în ..............exemplare originale. Art. 43 - Limba care guvernează contractul este limba română.

CONCEDENT CONCESIONAR

Anexa nr. 1 la contractul nr. _______

 

Nr. ctr. OPERAŢIE

U.M.

Cantita tea/1an Pe an

Tarif unitar

Lei fără TVA

Valoare ofertată/

1 an Lei fără

TVA 1. Colectarea cadavrelor animalelor de pe

domeniul public şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj

lei/cap 800 (capete)

2. Total valoare ofertată pe 1 an (rând 1)

3. Valoare pentru situaţii diverse şi neprevăzute, de 5 % din „Total valoare ofertată pe 1 an (5% x rând 2)

4. VALOARE TOTALĂ PE CONTRACT (cuprinde „Total valoare ofertată pe 1 an” şi „Valoare pentru situaţii diverse şi neprevăzute”) (rând 2+ rând 3)

Notă: Cantităţile din oferta finaciară sunt estimate, concedentul îşi rezervă dreptul de a modifica aceste cantităţi în funcţie de situaţia existentă pe teren sau a modificărilor legislative, dar fără a depăşi cantităţile estimate.